Thursday, December 13, 2007

Effektivitet

Jeg bestiller bredbånd.
Det går et par uker uten at jeg hører noe.
Jeg purrer.
"Det vil ta 2-4 uker".
To nye uker går i stillhet.
Jeg purrer igjen.
"Vi kan ikke levere den typen bredbånd der du bor. Du må velge en annen type."
Jeg velger en annen type.
"Vi kan ikke levere bredbånd der du bor før i uke 3 2008".
Jaha. Jeg bor nesten i sentrum. Kunne de ikke sagt det før? Jeg ringer.
"En feil i systemet gjør at vi ikke fanger opp den slags. Bestillingen din ligger bare på vent. Jeg kan legge inn ny bestilling, det vil da ta 2-3 uker."

Hva har skjedd? Har jeg flyttet tilbake til Italia, Fastweb og Telecom? Neida. Jeg har begynt å jobbe et sted som er bundet av sin firmaavtale med - grøss - NextGenTel.

2 Comments:

At 5:53 pm, Blogger Esquil said...

velkommen hjem :)

telenor er ikke spesielt mye bedre. sist jeg flyttet, hadde leiligheten allerede alt utstyr som trengtes. det var derimot ikke telenor enig i, de ville komme og installere det, og det måtte vi vente 4 uker på. etter en måned kom det en dude, så på boksen vår, sa seg enig i at alt var installert, og dro. deretter fikk vi nettilkobling, men også regning på 1800 kroner for installasjonen.

jeg betaler forøvrig sånt uten å klage, for jeg blir så irritert at jeg heller bare vil ha saken ut av verden fortest mulig.

 
At 12:37 pm, Blogger ballerina said...

heheh, jo takk. Søsteren min syntes det var kjekt å høre at ikke alt er så mye bedre her enn i Italia. :-/

Men jeg tror jeg hadde klaget på de 1800.. Det får være grenser. Selv om jeg nylig betalte en dyrlege for en konsultasjon hvor hun egentlig bare ba meg gå til en annen dyrlege fordi hun ikke haddde tid til å se på Luna.

Men hvorfor må ISP-ene være slik over hele verden? Er domenet deres virkelig så vanskelig?

 

Post a Comment

<< Home

En blogg kan være et godt verktøy for en som i litt for stor grad glemmer de små og store tingene som utgjør livet. Dette er min reserve- hukommelse.