Friday, June 08, 2007

En lykkebanan

Vi er underlige. Jeg liker egentlig ikke bananer. De er alt for søte. Nå hadde jeg kjøpt bananer likevel, fordi jeg hadde lest at man godt kunne spise en banan like etter trening. Mens jeg skrelte den kom jeg til å tenke på at selv om jeg ikke liker dem noe særlig, er jammen bananen en fantastisk skapning. Det må ha vært flott for urmennesket at det fantes bananer. Jeg får av og til slike glimt av forståelse for vår fantastiske natur. Idet jeg satte tennene i bananen fór det en intens lykkefølelse gjennom hele meg. Den varte bare et sekund, så var det over.

Resten av bananen var på bananers vis for søt, og gav meg ingenting utenom det vanlige.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

En blogg kan være et godt verktøy for en som i litt for stor grad glemmer de små og store tingene som utgjør livet. Dette er min reserve- hukommelse.