Sunday, April 10, 2005

Kattebarbering

Jeg er for tiden hjemme på Radøy for å ta meg av min syke katt mens mine foreldre er bortreist. Katten har hvert år et kjempeproblem fordi pelsen hans klumper seg så fælt, og når han nå måtte til dyrlegen var det fordi min far hadde klippet hull i ham i et velment forsøk på å klippe bort en pelsklump. Jeg visste riktignok at katten hadde blitt barbert i samme slengen, så han skulle slippe klumpeproblemet fremover mot sommeren, men jeg var likevel ikke forberedt på synet som møtte meg. Jeg må innrømme at jeg hadde sett for meg en pent kortklippet katt, håndtert med klippemaskin heller enn barbermaskin, og gjerne noe jevnt klippet. Slik gjøres det altså ikke. Katten ser ut til å være likegyldig til sin nye frisyre. Heldigvis, siden mine foreldre allerede planlegger å gjøre barberingen til et fast vårrituale.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

En blogg kan være et godt verktøy for en som i litt for stor grad glemmer de små og store tingene som utgjør livet. Dette er min reserve- hukommelse.